OBSAH ÚSTNÍ SMLOUVY O
POSKYTOVÁNÍ PORADENSKÝCH SLUŽEB
I.
Označení smluvních stran
Poskytovatel:
Diecézní charita Brno,
Oblastní charita Hodonín, zastoupená sociálním pracovníkem Charitní poradny
Bučovice a Slavkov u Brna jako na straně jedné a
Klient poradny:
Vedený pod jménem/anonymně.
II.
Druh sociální služby
Odborné sociální poradenství
dle § 37 zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách, typ občanské
poradenství.
III.
Rozsah poskytování sociální služby
Charitní poradna Bučovice a
Slavkov u Brna poskytuje svým klientům odborné sociální poradenství
v rozsahu základních úkonů definovaných §37 zákona č. 108/2006 Sb. o
sociálních službách.
Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
Zprostředkování navazujících
služeb
(podpora při vyhledání
kontaktu případně při zprostředkování navazujících služeb)
Sociálně terapeutické činnosti
Poskytnutí poradenství
v oblastech orientace v sociálních systémech a v oblasti práva
Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních
záležitostí
Pomoc
při vyřizování běžných záležitostí
(pomoc při sepisování
dopisů, návrhů, žádostí, vyplňování formulářů, podpora při komunikaci
s institucemi a úřady, zprostředkováním služeb, doprovod při vyřizování
osobních záležitostí apod.)
Pomoc
při obnovení nebo upevnění kontaktu s přirozeným sociálním prostředím
(podpora při hledání
zaměstnání, bydlení, obnovení nebo upevnění sociálních kontaktů)
Konkrétní oblasti poradenství:
·
Rodina a mezilidské vztahy
·
Pracovně – právní vztahy a zaměstnanost
·
Sociální systémy a služby
·
Řešení dluhů včetně oddlužení
·
Ochrana spotřebitele
·
Bydlení
·
Občanská práva
·
Podpora v nouzi (dle možností zprostředkování pomoci Charity ČR)
IV. Místo a
čas poskytování sociální služby
Místo poskytování sociální služby
Služba je poskytována na
pracovištích poradny (pracoviště Bučovice nebo pracoviště Slavkov u Brna). Dále
je možné poskytnout poradenství po telefonu, přes online poradnu nebo písemně.
Na základě domluvy s
poskytovatelem nebo vzhledem k závažným zdravotním důvodům může být služba
poskytnuta v domácím prostředí klienta.
Čas poskytování sociální služby
Dle úředních dnů a hodin
poradny.
V.
Výše úhrady za sociální služby
Poradenství je poskytováno
bezplatně (§72 zákona 108/2006 Sb. o sociálních službách).
VI. Ujednání o
dodržování vnitřních pravidel stanovených poskytovatelem
Práva klienta
Povinnosti klienta
VII. Výpovědní
důvody a výpovědní lhůty
Ze strany poskytovatele
V případě, že klient
poruší povinnosti vyplývající z uzavření ústní dohody, má pracovník právo
vypovědět smlouvu na 6 měsíců. Výpovědní lhůta – ihned na dobu 6 měsíců.
Ze strany klienta
I bez udání důvodu
během doby, kdy je vedený jako klient poradny. Výpovědní lhůta ihned.
VIII. Doba
platnosti smlouvy
Pokud klient nevyužije
služby poradny po dobu 1 roku, jeho smlouva automaticky zaniká.